واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی آیا امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد؟ آب آشامیدنی ، سالمترین نوشیدنی برای کودکان
سرخط خبرها

بازداشت سارق خودرو‌های روستا‌های اطراف مشهد | اعتراف به ۲۲ فقره سرقت

  • کد خبر: ۲۲۲۴۰۰
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
بازداشت سارق خودرو‌های روستا‌های اطراف مشهد | اعتراف به ۲۲ فقره سرقت
پلیس مشهد، معمای سرقت پراید‌ها از روستا‌های اطراف مشهد را حل کرد.

به گزارش شهرآرانیوز مو لای درز نقشه‌اش نمی‌رفت. او منطقه را مثل کف دستش می‌شناخت. حتی می‌دانست اهالی کدام روستا‌ها خودرو دارند، هر چه بود او خودش ساکن یکی از همین روستا‌ها در شمال شرق مشهد بود. هیچ کس به پرسه‌زنی‌هایش در روستا‌ها شک نمی‌کرد، چون او را یکی از خودشان می‌دانستند و حداقل یکی دوبار پیش‌تر او را دیده بودند.

آنچه اهالی نمی‌دانستند، معتاد بودن این فرد بود و متوجه پرسه‌زنی شیادانه‌اش نمی‌شدند. هیچ کس گمان نمی‌کرد که عامل سرقت‌های اخیر از روستایشان یکی از از اهالی همین منطقه باشد، این موضوع را تنها پلیس مشهد فهمید، آن هم پس از دستگیری متهم و کشف سه پراید سرقتی از چاردیواری مخوفش.

ماجرای سرقت از روستا‌های اطراف مشهد زمانی نگران‌کننده شد که تعدادشان دورقمی شده بود و سرقت چند خودرو پراید نیز به حساسیت این موضوع اضافه کرد. کسی نمی‌دانست دقیقا چه کسی و چگونه این سرقت‌ها را مرتکب می‌شود، زیرا هیچ غریبه‌ای در زمان سرقت‌ها درون روستا‌های محل وقوع جرم تردد نداشته است.

با دستور سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، گروهی از مأموران انتظامی پاسگاه سلطان‌آباد پیگیری این پرونده را آغاز کردند.

سرقت‌های سه‌گانه

بررسی‌ها نشان می‌داد که مال‌باختگان در واقع سه دسته‌اند، تعدادی از آنها خودروهایشان ربوده شده بود و همه‌شان پراید داشتند، دسته دیگر افرادی بودند که مدل خودروهایشان بیشتر پژو بود و سارق یا سارقان قطعات داخلی آنها را ربوده بودند، دسته سوم افرادی بودند که از باغ‌ویلاهایشان لوازمی سرقت شده بود.

این شکایت‌های پی‌در‌پی در حالی به پلیس اعلام شده بود که هیچ دوربین مداربسته‌ای در روستا‌ها نبود تا بتواند سارق را چهره‌زنی کند و سرنخی برای پلیس به جا بگذارد. افسران تجسس پاسگاه سلطان‌آباد با بررسی چندباره اظهارات مال‌باختگان به نکته‌ای کلیدی رسیدند که می‌توانست گره از این پرونده بازکند. تعدادی از شاکیان اعلام کرده بودند که در زمان وقوع سرقت‌ها هیچ غریبه‌ای در روستایشان ندیده‌اند.

یک سرنخ مهم

افسران کارکشته پاسگاه سلطان‌آباد، بعد از برگزاری چندین جلسه و چیدن یافته‌هایشان کنار همدیگر احتمال دادند که با یک سارق بومی روبه‌رو هستند، فردی که بدون نگرانی از لو رفتن به‌راحتی در سطح روستا‌های منطقه رفت‌و آمد می‌کند. مأموران در ادامه احتمال دادند که این فرد نه‌تن‌ها به سطح منطقه اشرافیت دارد، بلکه آن‌قدر باتجربه است که بدون جلب توجه مرتکب سرقت شود.

این فرضیه مأموران را واداشت تا به بانک مجرمان حرفه‌ای مشهد مراجعه کنند و خیلی زود سر و کله یک متهم سابقه‌دار در پرونده پیدا شود. پیگیری‌های بعدی نشان داد که این فرد بعد از تمام‌شدن دوران محکومیت آزاد شده و در یکی از روستا‌های سطح منطقه ساکن است.

اولین کشف مأموران

از آنجا که نمی‌شد بدون هیچ دلیلی این فرد را دستگیر کرد، مأموران گشت نامحسوسی را با لباس شخصی آغاز کردند. بعد از چند روز زیرنظر گرفتن این مظنون، او را درحالی سوار یک خودرو پراید مشاهده کردند که استعلام پلاک خودرو نشان داد که خودرو سرقتی است.

با کشف این سرنخ مهم، مأموران بدون جلب توجه به تعقیب خودرو متهم پرداختند و در یک بزنگاه جلو خودرو او پیچیده و متوقفش کردند. متهم شاکی از رفتار خطرناک دو راننده‌ای که ناگهان جلو او پیچیده بودند، درحالی با اعتراض از خودرو پیاده شد که بلافاصله از سوی مأموران دستگیر شد.

با انتقال متهم به پاسگاه و آغاز بازجویی‌های تخصصی از این فرد، او نتوانست شانه از زیر بار اتهاماتش خالی کند و در ادامه به سرقت خودرو پرایدی که سوارش بود و دو پراید دیگر اعتراف کرد.

ورود به چاردیواری مخوف

تحقیقات میدانی نیز نشان داد که این فرد یک چاردیواری شبیه باغ در یکی از روستا‌ها دارد، مأموران پس از هماهنگی‌های لازم برای بررسی این مکان وارد عمل شدند. با حضور مأموران مشخص شد که این مکان از بیرون شبیه باغ است، اما پس از ورود مشاهده شد که هیچ درختی درون آن نیست و به جای درخت و سبزه قطعات مختلف خودرو‌های سواری و بقایای دو دستگاه پراید درون آن است. در ادامه همچنین لوازم بنایی، باغبانی و مقادیری کابل برق از این چاردیواری مخوف کشف شد.

متهم در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۲۲‌فقره انواع سرقت خودرو، قطعات خودرو و باغ‌ویلا با همدستی یک فرد دیگر اقرار کرد. او همچنین اعلام کرد که لوازم سرقتی را به دو مال‌خر اموال مسروقه می‌فروخته است که به دنبال این اعترافات هر دو مال‌خر شناسایی و دستگیر شدند و مقادیر زیادی اموال مسروقه از مخفیگاه این مال‌خر‌ها کشف شد.

در حالی با شناسایی همدست این سارق، تلاش مأموران برای دستگیری این فرد ادامه دارد که نتایج اولیه پرونده نشان داد استفاده نکردن از تجهیزات ضدسرقت و سهل‌گیری روستاییان درباره حفاظت از خودروهایشان دو عامل اصلی وقوع این سرقت‌ها بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->